Werkwijze

Bij de ondersteuning van zorgvragers en mantelzorgers wordt de onderstaande werkwijze ingezet. De invulling van de verschillende fasen is afhankelijk van jouw persoonlijke situatie en kan desgewenst worden aangepast.

Vrijblijvende kennismaking
Denk je dat ik je kan helpen? Bel mij dan voor een vrijblijvende kennismaking. In het telefoongesprek vertel je mij in grote lijnen de zorgsituatie en welke wensen of vragen je hebt. Tijdens het gesprek geef ik aan wat ik in jouw situatie kan betekenen. Liever eerst een gesprek  om te kijken of een eventuele samenwerking prettig aanvoelt, ook dat is geen probleem! Altijd welkom voor een kop koffie/ thee!

x

Intakegesprek
Kies je mij als mantelzorgmakelaar dan maken we een afspraak voor een intakegesprek. Tijdens dit (uitgebreide) gesprek brengen we de zorgsituatie goed in kaart. De ervaren knelpunten rondom zorg, wonen, welzijn, werk en financiën komen aan bod.

We bespreken welke mogelijkheden er zijn om meer balans in je leven te krijgen tussen jouw zorgtaken en je eigen leven. Afhankelijk van de vraag spreken we aan het einde van het intakegesprek af wat ik voor jou ga doen. Dit intakegesprek duurt ongeveer 1 uur, je ontvangt daarvan een gespreksverslag.

Belangrijk: de regie blijft bij jou!

Plan
Met de informatie uit het intakegesprek ga ik mogelijke oplossingen en regeltaken beschrijven. Je krijgt dit in een plan van aanpak aangeboden. Je bepaalt zelf welke oplossingen passend zijn en of je regeltaken wilt overdragen. Wat doet jij en wat doe ik! 

Bij overeenstemming ga ik verder voor jou aan de slag. Gedurende het proces word je op de hoogte gehouden van de ontwikkelingen.

* De werkwijze kan uiteraard afwijken als dat in jouw situatie past.

Het kan nodig zijn dat je mij machtigt om namens jou contact op te nemen met instanties. Ik leg alle noodzakelijke gegevens van jouw situatie vast in een cliëntdossier. Vanzelfsprekend ga ik, conform de privacyverklaring, vertrouwelijk om met deze gegevens.